Sortuj według:
Wyświetl:
Wyświetlono: 1 do 16 z 61 (strona: 1 z 4)
Informacja o wysyłkach

Kochani,
Warzywa wysyłamy do Was kurierem DPD w każdą środę.
Najbliższa wysyłka 30.06.2021.
Zamówienia na dany tydzień przyjmujemy do wtorku do godziny 12:00, po tym terminie zamówienia przyjmowane są na kolejny tydzień.

Dla Państwa wygody co tydzień proponujemy gotowe zestawy warzyw - mały lub duży. Do zestawów możecie Państwo domówić inne produkty dostępne na stronie. Możecie również skomponować własną paczkę zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem.

✅ WAŻNE!!! Mamy bardzo ograniczony kontakt telefoniczny, dlatego bardzo prosimy o wiadomości mailowe lub SMS, bo tylko te możemy odebrać.

Dziękujemy, że jesteście z nami,
Wasi Ogrodnicy


Zestaw mały (ważny do 2021-06-29 12:00)

młode ziemniaki 1kg
młoda marchewka 1 kg
młoda cebula 1 p.
kalafior 1 szt.
młoda kapusta 1 szt.
rzodkiewka 1p.
pomidor malinowy 0,5 kg
ogórki gruntowe 0,5 kg
natka pietruszki 1p.
czosnek 1 szt.

* skład zestawu może ulec zmianie

Zestaw duży (ważny do 2021-06-29 12:00)

młode ziemniaki 2 kg
młoda marchewka 1 p.
młoda cebula 1 kg
kalafior 1 szt.
młoda kapusta 1 szt.
rzodkiewka 1 p.
pomidor malinowy 1 kg
ogórki gruntowe 1 kg
natka pietruszki 1 p.
czosnek 3 szt.

* skład zestawu może ulec zmianie


Pomidor malinowy
Pomidor Warto jeść pomidory, bo zawierają likopen. To organiczny związek chemiczny o działaniu przeciwutleniającym. Najwięcej likopenu mają pomarańczowe i czerwone warzywa, a pomidory są jego głównym źródłem. Za właściwości lecznicze pomidorów odpowiada ich naturalny czerwony barwnik, czyli likopen, który jest najsilniejszym antyutleniaczem z grupy karetonoidów. Co ciekawe, nie ginie on w obróbce cieplnej, w miarę upływu czasu. W przetworach jest go nawet 2-3 razy więcej niż w świeżych pomidorach. Jako przeciwutleniacz likopen opóźnia procesy starzenia, ponieważ neutralizuje wolne rodniki. Właściwości antymiażdżycowe pomidory zawdzięczają zawartemu w nich kwasowi, który w komórkach wątroby nasila procesy utleniania kwasów tłuszczowych i hamuje gromadzenie się w nich trójglicerydów. Poziom cholesterolu obniżają też zawarte w pomidorach pektyny. Korzystnie dla serca działa również likopen. Mężczyźni regularnie jedzący pomidory są o 34 proc. mniej narażeni na rozwój raka prostaty. Są również badania dowodzące, że likopen zmniejsza ryzyko raka szyjki macicy. Przez działanie moczopędne pomidory obniżają ciśnienie krwi, ponieważ są wyjątkowo bogate w potas (237 mg w 100 g). Duża zawartość potasu korzystnie wpływa również na pracę serca. Dzięki dużej zawartości witaminy C ważący 180 g pomidor pokrywa ponad połowę dziennego zapotrzebowania organizmu na tę witaminę. Pomidory regulują pracę układu pokarmowego dzięki błonnikowi. Jest on również w pestkach, których nie należy usuwać. Pomidory są pomocne w walce z nadwagą. 100 g pomidorów to tylko 18 kcal. Jeden średni pomidor waży ok. 180 g, czyli ma ok. 32 kcal (kilokalorii). Pomidory należą do warzyw bogatych w wodę (94 proc.), dlatego doskonale gaszą pragnienie. Pomidory korzystnie wpływają na układ nerwowy ze względu na zawartość bromu. Witamina C wzmacnia naczynia krwionośne i wpływa na lepsze dotlenienie, witaminy A i E nawilżają skórę i działają przeciwzmarszczkowo. Kosmetyki zawierające wyciągi z pomidorów rozjaśniają przebarwienia i łagodzą zmiany trądzikowe. Likopen neutralizuje szkodliwe procesy wywołane przez promieniowanie ultrafioletowe. Regularne jedzenie pomidorów zapewnia naturalną ochronę przeciwsłoneczną.

Ogórki gruntowe z tunelu

Młode ziemniaki

Kalafior

Młoda cebula

Natka pietruszki

Cebula 0,5kg
Cebula od wieków jest doceniana ze względu na swoje właściwości lecznicze. Cebula jest bogata w substancje bakteriobójcze i witaminę C, dzięki czemu jest dobra na przeziębienie i poprawia odporność. Ponadto cebula znalazła zastosowanie jako środek na kaca, wrzody i blizny (w tym rozstępy). Cebula to warzywo, którego właściwości lecznicze są znane są od wieków. W medycynie ludowej wywar z cebuli zalecany był w chorobach reumatycznych, syrop przy przeziębieniach, zaś wąchanie surowej cebuli odkażało zakatarzony nos i drogi oddechowe. Przez całe stulecia cebula należała do najcenniejszych leków przeciwszkorbutowych, czyli ostrych braków witaminy C. Zabierali ją w dalekie rejsy marynarze, kupcy, wielorybnicy. I choć cebula nie należy do najbogatszych źródeł tej witaminy, to jednak jej dostępność i skuteczność działania sprawiały, że należała do stałego zaprowiantowania wypraw. Zawdzięczała to przede wszystkim silnym bakteriobójczym substancjom, które potrafią zniszczyć bakterie, oporne na działanie antybiotyków. Ponadto pod łuskami cebuli kryje się fosfor, magnez, siarka, cynk oraz krzem, a wiec minerały wzmacniające ogólną odporność organizmu na różne infekcje i choroby. Jednak cebula to nie tylko sprawdzony sposób na przeziębienie. U osób, które regularnie spożywają cebulę (a także czosnek), ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory jest niższe niż u osób, które nie przepadają za tymi warzywami - przekonują naukowcy z Włoszech i Szwajcarii. Na przykład, spożywanie min. siedmiu porcji cebuli w tygodniu zmniejszało prawdopodobieństwo wystąpienia raka jelita grubego o ponad 50 proc. (w porównaniu do osób, które nie spożywają czosnku i cebuli). Ponadto zarówno czosnek, jak i cebula obniżały także ryzyko rozwoju raka jamy ustnej, raka gardła, rak nerek i raka jajników. Potwierdzają to naukowcy z Uniwersytetu Hawajskiego oraz Uniwersytetu Kalifornijskiego we współpracy z badaczami z Niemiec, którzy przekonują, że kwercetyna, związek, którego bogatym źródłem jest cebula, może zapobiegać rozwojowi raka trzustki. Z bogatej listy cennych właściwości cebuli warto wymienić także jej działanie rozrzedzające krew i przeciwdziałające tworzeniu się zakrzepów. Ponadto cebula, dzięki wysokiej zawartości potasu (146 mg/100 g) może się przyczynić do obniżenia ciśnienia tętniczego. Z kolei amerykańscy badacze przekonują, że jedzenie codziennie jednej surowej cebuli minimum przez dwa miesiące powoduje wzrost "dobrego" cholesterolu - HLD, a obniżenie "złego" - LDL. Surowa lub duszona na wodzie poprawia trawienie, działa przeciw zaparciom. W postaci surowej nie jest wskazana dla osób cierpiących na ostre dolegliwości wątroby lub woreczka żółciowego. Zjadanie przez kilka dni porcji tego warzywa szczególnie wskazane jest po kuracji antybiotykami, ponieważ cebula ma działanie grzybobójcze. Aby ją przygotować, wystarczy zalać wodą pokrojoną cebulę i wolno dusić. Zupa cebulowa jest sprawdzonym sposobem na kaca, gdyż doskonale poprawia funkcjonowanie nadwyrężonej alkoholem wątroby. Zawarty w cebuli hormon roślinny (glukokinina) zapobiega pojawieniu się i rozwojowi cukrzycy u osób znajdujących się w grupie ryzyka. Ponadto surowa cebula obniża poziom cukru we krwi i pozwala zmniejszyć dawkę insuliny, w związku z tym bez obaw mogą po nią sięgać diabetycy. Z powodu jej wszechstronnego działania w medycynie ludowej była stosowana w wielu schorzeniach. I tak na przykład okłady z rozgotowanej cebuli stosowano przy leczeniu wrzodów na skórze, co zresztą jest skuteczne do dziś. Wystarczy obraną, pokrojoną cebulę włożyć do małego garnuszka, zalać wodą i gotować na wolnym ogniu przez 15-20 minut, zwracając uwagę, by się nie przypaliła. Rozgotowaną zmiksować, chłodną masę nałożyć na chore miejsce i umocować opatrunek. Niekiedy terapia powinna trwać kilka dni, aż wrzód się wygoi. Istotny jest fakt, że po takim leczeniu nie zostają blizny. Podobne okłady można z powodzeniem stosować przy stanach zapalnych żylaków, okostnej, odmrożeniach, oparzeniach, czyrakach, także trądziku. Wprowadzenie takiej masy doodbytniczo leczy hemoroidy. Odrobina rozgotowanej cebuli wkładana na waciku do uszu zmniejsza znacznie szumy w uszach, tak częstej dolegliwości wielu starszych osób. Z kolei cienka błonka znajdująca się miedzy warstwami cebuli stanowi doskonały opatrunek antyseptyczny. Syrop z cebuli na kaszel Syrop z cebuli to sprawdzony sposób na kaszel. Syrop z cebuli zawiera wiele witamin o działaniu silnie dezynfekującym i łagodzącym. Wino cebulowe (chroni przed infekcjami i wzmacnia ogólną odporność): • butelkę wytrawnego białego wina zalej 30 dag pokrojonej cebuli • dodaj 10 dag miodu • wymieszaj składniki i odstaw na 7 dni • w tym czasie potrząśnij kilka razy butelką • następnie przecedź przez sito (stosuj, pijąc po pół kieliszka dziennie). Produkowana zgodnie z zasadami produkcji ekologicznej. Z dala od smogu i wszelkich zanieczyszczeń. Bez pestycydów. BEZ GLIFOSATU. Certyfikat PL-EKO-07-13201

Seler
Seler korzeń ok 0,4- 0, 5 kg Seler Seler to dla wielu podstawa wielu diet odchudzających i oczyszczających. Kochają go gwiazdy Hollywood. Korzeń selera dodaje smaku zupie i może zastąpić sól. Seler doskonale znany jest osobom na diecie i nie tylko. Jakie witaminy i minerały zawiera seler? Amerykanie i Japończycy, którzy mają wręcz obsesję na punkcie żywienia i leczenia selerem, doszukali się w nim aż 86 cennych składników. Chociaż smak wcale tego nie sugeruje, jest w tym warzywie dwukrotnie więcej witaminy C niż w cytrusach. W zależności od pory roku i sposobu przechowywania może mieć jej nawet do 150 mg w 100 g. Seler zawiera też naturalną witaminę B kompleks, łącznie z kwasem foliowym i witaminą PP. Bulwa i jasne liście mają niewiele beta-karotenu, ale już ciemnozielone łodygi naciowej odmiany znakomicie uzupełnią w naszym organizmie jego niedobory. Podobnie zresztą jak witaminy E, nazwanej witaminą młodości. Swą sławę zawdzięcza on też pierwiastkom mineralnym, których skład ułatwia organizmowi ich przyswajanie. Seler ma najwięcej fosforu wśród warzyw korzeniowych, dużo wapnia, potasu i cynku, a także nieco magnezu i żelaza. Współczesne odmiany pochodzą od dzikiego selera naciowego, cenionego jako roślina lecznicza przez starożytnych mieszkańców basenu Morza Śródziemnego. Od czasów Hipokratesa seler był stosowany jako środek uspokajający. Polecano go panom jako afrodyzjak. U Rzymian wizerunek naci selera występował na bitych monetach wymiennie z wawrzynem. Dziś wiemy, że dieta selerowa oczyszcza organizm z toksyn zawartych m.in. w pożywieniu. Pobudza przemianę materii, usuwając jednocześnie szkodliwe produkty uboczne tego procesu (np. kwas moczowy, który niewydalony zamienia się w kryształki odkładające się w stawach i powodujące skazę moczanową oraz silne bóle). Dlatego jedzenie selera w każdej postaci oraz picie soku i esencjonalnego wywaru może przynieść ulgę obolałym stawom. Seler wzmaga produkcję żółci, ale jednocześnie zapobiega jej zastojowi w woreczku (co jest przyczyną powstawania kamieni). Ułatwia trawienie i likwiduje nawet zaparcia wynikające ze złych przyzwyczajeń żywieniowych. Dieta bogata w seler zalecana jest także osobom cierpiącym na nadciśnienie tętnicze. Schorzenie to jest zwykle wypadkową nawet kilku przyczyn: złego odżywiania, stresu, zaburzeń w pracy nerek, obciążenia serca oraz całego układu krążenia. Tymczasem seler odtruwa organizm, pomaga trawić tłuszcze, działa moczopędnie, polepszając pracę nerek i serca oraz koi stargane stresem nerwy. Wszystkie zalety selera sprawdzają się w dietach odchudzających. Szczególnie dotyczy to selera naciowego. Jest to najmłodsza odmiana tego warzywa, wyhodowana w Utah w USA w ubiegłym wieku. Kruche łodygi o orzeźwiającym smaku są pozbawione łykowatych włókien. Świetnie nadają się do jedzenia na surowo - nie tracą cennych witamin. Można dodawać je do sałatek, zup, surówek i wyciskać z nich sok. Zarówno seler korzeniowy, jak i naciowy mają niewiele kalorii, jednak jeśli chodzi o indeks glikemiczny - kluczowy wskaźnik np. w diecie Montignaca - różnią się znacząco. Indeks glikemiczny informuje o poziomie glukozy we krwi 2-3 godziny po jedzeniu - jeśli chcesz schudnąć, powinnaś unikać produktów o IG wyższym niż 50. Na wysokość IG pożywienia ma wpływ m.in. obróbka cieplna, dlatego surowy seler korzeniowy ma IG=35, ale gotowany aż 85, osoby odchudzające się powinny zatem jeść seler surowy, a nie w postaci zdrowej skądinąd zupy-kremu. Podobnie jest z selerem naciowym - najlepiej jeść go w formie świeżych sałatek albo po prostu jako przekąskę. Sok z selera naciowego, połączony w równych proporcjach z sokiem z jabłek, daje napój, bez którego żadna gwiazda Hollywood nie rozpoczyna dnia. Szklanka takiego "eliksiru", wypita na czczo, oczyszcza organizm, likwiduje obrzęki, nawilża skórę, wzmacnia włosy i nadaje aksamitną gładkość cerze. Dzięki przeciwutleniaczom, czyli witaminom C i E, chroni skórę i cały organizm przed wolnymi rodnikami, a tym samym przed nowotworami. Zawiera też witaminy z grupy B. Produkowana zgodnie z zasadami produkcji ekologicznej. Z dala od smogu i wszelkich zanieczyszczeń. Bez pestycydów. BEZ GLIFOSATU. Certyfikat PL-EKO-07-13201

Fasola Jaś 0,5kg
Fasola to roślina z rodziny bobowatych, która ma liczne właściwości i wartości odżywcze. Wszystkie odmiany zawierają dużo białka roślinnego. Różnią się składem pierwiastków mineralnych i wartością energetyczną. Fasola jest bogata w potas, wapń i fosfor. W przeciwieństwie do grochu nie zawiera sodu. W niektórych jej gatunkach występuje żelazo (haricot), kwas foliowy (mung, pinto, z czarnym oczkiem), selen (z czarnym oczkiem) oraz dobroczynny zwłaszcza dla mężczyzn cynk (fasola czerwona, nerkowa i czarna). Fasola ma też lekkostrawną skrobię i substancje hamujące rozrost tkanek nowotworowych (inhibitory proteazy), a także rozpuszczalny błonnik, który pomaga usuwać z organizmu nadmiar cholesterolu. Fasola z puszki, podobnie jak groszek czy kukurydza, to niezbyt zdrowy wybór. Wnętrze puszek pokrywane jest bisfenolem (BPA). BPA ma budowę zbliżoną do żeńskiego hormonu płciowego – estrogenu, dlatego może oddziaływać na funkcjonowanie układu hormonalnego. BPA jest podejrzewany o zwiększanie ryzyka: • otyłości • cukrzycy typu 2 • chorób serca • zaburzeń pracy tarczycy • problemów z płodnością u mężczyzn • zaburzeń układu nerwowego Fasola jest trzecim po soi (45 proc.) i grochu (25 proc.) źródłem białka (22 proc.). Ma go więcej niż mięso (12 - 13 proc.). Jest bogatym źródłem witamin z grupy B, a szczególnie witaminy B1, czyli tiaminy, która działa przeciwdepresyjnie, poprawia pamięć i zdolność logicznego myślenia. Kiełki fasoli wzmacniają system odpornościowy i nerwowy. Są zalecane w profilaktyce nowotworowej i w zespołach chronicznego lub wiosennego zmęczenia. Nie zawierają fazyny. To jedno z najstarszych znanych człowiekowi lekarstw dla cukrzyków, obniżające poziom cukru we krwi. Takie napary działają też moczopędnie, oczyszczają organizm z toksyn, łagodzą objawy chorób nerek i pęcherza moczowego, dolegliwości gośćcowe, zmniejszają obrzęki. Stosowane zewnętrznie pomagają na wykwity skórne. Produkowana zgodnie z zasadami produkcji ekologicznej. Z dala od smogu i wszelkich zanieczyszczeń. Bez pestycydów. BEZ GLIFOSATU.

Wyświetlono: 1 do 16 z 61 (strona: 1 z 4)