Sortuj według:
Wyświetl:
Wyświetlono: 1 do 16 z 36 (strona: 1 z 3)

Zestaw mały (ważny do 2020-07-07 12:00)

Ziemniaki - 1kg
Kalafior - 1 szt
Ogórki - 1 kg
Kalarepa - 1 szt.
Botwinka - 1 p.
Groszek cukrowy - 300g
Sałata lollo bionda - 1 szt.
Sałata batawska - 1 szt.
Pietruszka z nacią - 1p

Zestaw duży (ważny do 2020-07-07 12:00)

Ziemniaki - 2kg
Kalafior - 1 szt
Ogórki - 1 kg
Groszek cukrowy - 1p.
Kalarepa - 1szt.
Mangold - 1p.
Sałata rzymska - 1 szt.
Sałata batawska - 1 szt.
Sałata lollo bionda - 1 szt.
Czosnek - 2 szt.
Pietruszka z nacią - 1 szt.
Kasza jaglana - 1 szt.


Kalarepa
Kalarepa 1 szt

Mangold
Mangold pęk

Groszek cukrowy 300g
Groszek Groszek cukrowy to warzywo, którego właściwości i wartości odżywcze są znane od tysięcy. To niewielkiej wielkości warzywo (lekko spłaszczone i wygięte strąki groszku cukrowego mają średnio 7- 9 mm) ma liczne witaminy i składniki mineralne. Groszek cukrowy zawiera antyoksydanty, które hamują proces starzenia się organizmu. Ponadto pomagają wzmacniać odporność i hamować proces rozwoju nowotworów. Natomiast zawarta w nim luteina pozytywnie wpływa na wzrok i zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej. Groszek cukrowy jest źródłem białka - głównego budulca mięśni, który odpowiada również za ich regenerację. Z tego względu groszek cukrowy powinien znaleźć się w diecie osób uprawiających różnego rodzaju sporty. Jest także doskonałym rozwiązaniem dla wegetarian i wegan. Słodka odmiana groszku jest również bogata w witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy polecany szczególnie kobietom w ciąży) oraz witaminy A, E i K. Groszek cukrowy zawiera też bardzo duże ilości witaminy C, która wzmacnia układ odpornościowy. W groszku cukrowym można znaleźć też minerały, takie jak, m.in. żelazo, fosfor, cynk, magnez i wapń, który wzmacnia kości i zapobiega osteoporozie. Groszek cukrowy jest cennym warzywem ze względu na wysoką zawartość potasu, który jest niezbędny do prawidłowej pracy serca. Groszek cukrowy dostarcza też węglowodany, przede wszystkim węglowodany złożone, które utrzymują poziom cukru we krwi na odpowiednim poziomie przed długi czas. Dzięki temu groszek cukrowy jest doskonałym źródłem energii dla organizmu. Groszek cukrowy jest również źródłem błonnika, który przyspiesza metabolizm i wspomaga pracę układu pokarmowego. Jednocześnie jest niskokaloryczny – 100 g groszku to tylko 42 kcal. Z tego względu polecany jest osobom odchudzającym się. Mogą go spożywać także osoby chore na cukrzycę, gdyż indeks glikemiczny groszku cukrowego wynosi 45.

Młode ziemniaki

Kalafior

Ogórki długie

Liście sałaty dębolistnej

Sałata rzymska

Sałata Lollo Bionda

Czosnek ogrodowy

Pietruszka z nacią

Kapusta biała
Kapusta biała, główkaKapusta Kapusta leczy kaca, choroby stawów i wszelakie guzy. Zapobiega anemii i obrzękom, podnosi odporność i zapewnia piękne włosy, skórę i paznokcie. A w dodatku ma mało kalorii. Kapusta ma opinię ciężkostrawnej, niezbyt zdrowej i pospolitej jarzyny w złym guście. Niezasłużenie. Na ten wizerunek wpływają tradycyjne dodatki, te golonki, boczki i kiełbasy. Przez nie kapuściane dania są kaloryczne i ciężkostrawne. A przecież właściwości lecznicze kapusty znane są od lat. Krewni kapusty to brokuły, kalafior, kalarepka, jarmuż oraz brukselka. Nawet osoby z nadwyrężoną wątrobą mogą jeść kapustę. Jest niskokaloryczna - 100 g ma zaledwie 40 kcal. Witaminy C tyle w niej, co w cytrynie (30-36 mg w 100 g, a głąb ma jeszcze więcej). Komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B, sporo witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny. Podczas gotowania można poczuć obecność siarki, która poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci. W kapuście są też minimalne ilości niezbędnego dla zdrowia arsenu. Ale jej największe skarby to wapń, magnez, potas. Żelaza oraz kwasu foliowego najwięcej jest w zewnętrznych, zielonych liściach. Nie wyrzucajmy ich. Można je siekać i dodawać do zup lub surówek. Ból stawów dotkniętych artretyzmem zmniejszymy okładem z liści kapusty. Bierzemy 2-3 największe liście wierzchnie, lekko rozbijamy tłuczkiem, by zmiękły, ale nie były dziurawe. Owijamy je wokół rur z ciepłą wodą lub kładziemy na kilka minut na kaloryferze. Ciepłymi okładamy chory staw, owijamy bandażem lub ręcznikiem, by kompres nie tracił ciepła, i zostawiamy na kwadrans. Kompresy można powtarzać w ciągu dnia wielokrotnie. Pomogą także na zwichnięcia. Dzieci co prawda nie rodzą się w kapuście, ale ma ona pewien związek z noworodkami: chroni matkę przed zapaleniem piersi. Jakieś dwa, trzy dni po porodzie piersi stają się ciężkie, twarde jak kamienie. Jeśli dziecko słabo ssie, nie poradzi sobie z taką twardą piersią i nie ściągnie dokładnie pokarmu. Kobiecie grozi wtedy zapalenie piersi. Pomaga na to kapusta. Jej liście trzeba trzymać w lodówce, żeby były zimne (niektórzy nawet na chwilę wkładają je do zamrażalnika), potem je trochę połamać i zrobić z nich okład. Po półgodzinie wziąć gorącą kąpiel. Wtedy piersi zmiękną, nawet poleci z nich mleko. Dziecko będzie w stanie ssać, niebezpieczeństwo minie.

Wyświetlono: 1 do 16 z 36 (strona: 1 z 3)